Blogi

Blogi 2019-08-13T11:49:17+00:00

Blogiartikkeleista löydät yritystietoon, B2B- ja B2C-kohderyhmiin liittyviä trendejä, vinkkejä ja pohdintaa, jotka toivottavasti auttavat ymmärtämään paremmin segmentointiin ja targetointiin liittyviä mahdollisuuksia.

Jotteivät vinkit tuntuisi pelkältä viisastelulta, kerromme artikkeleissa paljon menetelmistä, joita voit suoraan hyödyntää LeadCloudin asiakkaana. Jaamme blogissa muun muassa kohderyhmien hakuun liittyviä vinkkejä, jotka olemme myös toteuttaneet palveluihimme.

Olemme tehneet liiketoimintaa jo yli 5 vuotta (2017 lähtien LeadCloud-brändin alla LeadCloudin irtauduttua LeadDeskin tytäryhtiöksi) ja uskomme, että yli 500 asiakkaan palveleminen ja ongelmien kohtaaminen on opettanut meille jotain, josta on hyödyllistä kertoa blogin muodossa asiakkaillemme ja muille blogin seuraajille.

Valmistaudu tapaamiseen!

tiistai 26.3.2019|0 Comments

Työelämän nautinnollisimpiin hetkiin eivät lukeudu tapaamiset, joissa vastapuoli on aivan hakoteillä yrityksesi toiminnasta. Myyntitapaamisen voi aloittaa paremminkin kuin käyttämällä ensimmäistä varttia oman liiketoiminnan selittämiseen. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Universaali totuus pätee myös myyntityössä. Vielä [...]

Tietoja Kuluttaja-lehden artikkeliin

torstai 28.2.2019|0 Comments

Kuluttaja-lehden verkkosivuilla 28.2.2019 julkaistussa artikkelissa käsitellään LeadCloudin ja LeadDeskin toimintaa. Artikkelissa on kuitenkin muutamia väärinymmärryksiä ja se antaa osin väärän kuvan toiminnastamme. Niinpä haluamme tällä kirjoituksella oikaista artikkelin väitteitä ja taustoittaa paremmin toimintaamme.   Mitä [...]

Mitä jos sinulla olisi vain kuumia liidejä?

tiistai 20.11.2018|0 Comments

Moni myyjä haaveilee soittolistasta täynnä kuumia liidejä. Tämä on kuitenkin monien kohdalla korkeintaan erittäin mukava päiväuni. Tulevissa esimerkeissä tulen keskittymään liidien generointiin neljän eri esimerkin kautta. Case: Saneeraus- ja rakennusala (Taloyhtiöremontit) Taloyhtiöihin tehtävän kaupankäynnin kanssa [...]

Soittolistoja puhelinmyyntiin

torstai 11.10.2018|0 Comments

Puhelinmyynti on kustannustehokas tapa myydä uutta tuotetta ja saada tunnettuutta omalle yritykselle. Perinteisiä puhelinmyyntituotteita kauppaava tehokas myyjä pystyy kontaktoimaan useita kymmeniä uusia kontakteja tunnissa. Kovatahtinen buukkaus onnistuu myös B2B-puolella, kunhan soittolistat ovat kohdillaan ja numerot [...]

Kausiluonteisuus myynnissä – pysähtyykö Suomi kesällä?

torstai 9.8.2018|0 Comments

”Hei, palataanko asiaan syyskuussa lomien jälkeen?”. Tämä on varmaan sinullekin tuttu vastaus, varsinkin jos työskentelet B2B-myynnin parissa. Pysähtyykö Suomi oikeasti juhannuksen jälkeen kahdeksi kuukaudeksi? Vastaus on tietenkin ei. Ei siitäkään huolimatta, että kolmannes 2,55-miljoonaisesta työllisestä [...]

GDPR – nyt iski paniikki!

maanantai 23.4.2018|0 Comments

GDPR ihmetyttää, vihastuttaa, hämmästyttää, mutta harvemmin ihastuttaa. Asia on Suomessa ainakin otettu vakavasti, niinkuin pitääkin, mutta sen lisäksi siihen liittyy tarpeettomia pelkoja ja jotkut meidänkin asiakkaista ovat olleet valmiit laittamaan hokkarit naulaan kun yrittäjä on [...]

Uusia segmentointitapoja

maanantai 23.4.2018|0 Comments

Toimiala, henkilöstön määrä, liikevaihto, tulos ja yrityksen sijainti. Kuulostaa varmasti tutuilta suodatuskriteereiltä kun lähdetään valitsemaan kohderyhmää B2B-puolelle. Nämä ovat varmasti ihan hyviä lähtökohtia prospektilistan segmentoinnista, mutta kertooko ne yrityksen, tai tarkemmin päättäjän, ostohalusta? Niinsanottujen staattisten [...]

Kylmiä vai lämpimiä liidejä?

torstai 12.4.2018|0 Comments

Telemarkkinointiyritykset pähkäilevät usein kysymyksen äärellä, onko myyntityössä järkevämpää käyttää kalliimpia ns. lämpimiä liidejä vai kylmiä liidejä. Lämpimillä liideillä tarkoitetaan yleensä erilaisten kilpailujen tai kyselytutkimuksien kautta tulleita liidejä, jotka ovat osoittaneet jonkinlaista kiinnostusta tuotteeseen, toimialaan, tai [...]