Soittolistoja puhelinmyyntiin

Puhelinmyynti on kustannustehokas tapa myydä uutta tuotetta ja saada tunnettuutta omalle yritykselle. Perinteisiä puhelinmyyntituotteita kauppaava tehokas myyjä pystyy kontaktoimaan useita kymmeniä uusia kontakteja tunnissa. Kovatahtinen buukkaus onnistuu myös B2B-puolella, kunhan soittolistat ovat kohdillaan ja numerot suoraan oikeille henkilöille. Mutta mistä ostaa soittolistoja ja mitä tulee ottaa huomioon, ennen kuin vihreää luuria painetaan ensimmäistä kertaa?

Kenelle Suomessa saa soittaa?

Kuluttajapuolella Suomessa saa soittaa kenelle tahansa, kuka ei ole erikseen kieltänyt telemarkkinointia. Puhelinmyyntiä tekevän yrityksen on mahdollista ostaa suomalaisia kuluttajanumeroita valtuutetulta puhelinnumerokannan jälleenmyyjältä. Kuluttajakontaktit ostetaan tällöin väliaikaiseksi henkilörekisteriksi, jolla on rajattu käyttöaika. Käyttöajan loputtua koko soittolista tulee poistaa kaikista yrityksen järjestelmistä. Mikäli kontaktoiduista henkilöistä joku ostaisi yrityksen tuotteita tai toivoisi uutta yhteydenottoa, on hänet annetulla luvalla mahdollista siirtää yrityksen omiin rekistereihin. Yritys vastaa aina itse kaikkien omien rekisteriensä päivittämisestä ja lainmukaisuudesta. Jokaisen rekisterin osoitelähde tulee pystyä selvittämään kuluttajalle hänen niin pyytäessään.

Yrityspäättäjiä tavoitellessa soveltuvat samat säännöt kuin kuluttajapuolella. Vaikkakin yritysnumeroita on helpommin löydettävissä julkisesti yritysten omilta kotisivuilta, tehokkaammaksi myyntityön tekevät soittolistat, joihin on valmiiksi koottu halutun profiilin yrityksiä ja oikeiden päättäjien suoria puhelinnumeroita.

Miten rakennan hyvän soittolistan?

Täysin sattumanvarainen soittaminen tai puhelinluettelon A-kirjaimesta aloittaminen on harvoin  järkevää. Nykyään soittolistoja ja kohderyhmiä myyvät yritykset tarjoavat paljon erilaisia rajauskriteerejä, joilla isosta massasta pystyy kohdistamaan parempia soittolistoja. Kohderyhmäpalveluita myyvät ammattilaiset osaavat auttaa löytämään yrityksellesi sopivia soittolistoja ja tuoda uusia ideoita soittolistojen rakentamiseen.

Esimerkiksi B2B-myyntiä tekevälle yritykselle voi olla helppoa aloittaa puhelimitse myynti soittamalla läpi prospekteja, jotka ovat oikealla toimialalla kovimpia kasvajia ja valmiita tekemään investointeja. Tai kuluttajamyynnin puolella monille tuotteille potentiaalisia asiakkaita ovat juuri tietylle alueelle muuttaneet henkilöt, jotka saattavat olla valmiiksi ostohousut jalassa lähialueiden palveluiden osalta.

Spesifin soittolistan rakentamisen tulisi olla kuin fantasiapizza laadukkaassa pizzeriassa. Soittolistan pohjana toimii laadukkaat ja paikkaansa pitävät kontaktit. Täytteiksi ruokalistalta tulisi löytyä monipuolisia ja laadukkaita rajausehtoja.

Soittolistoja ostaessa on tärkeä varmistaa etukäteen, että kontaktien tarjoajalla on sekä kattavasti että tarkasti potentiaalisia ostajia sisältäviä kohderyhmiä. Varsinkin erikoiskohderyhmien kannalta on tärkeää ottaa asiasta etukäteen selvää.

 

 

 

Tutustu ilmaiseksi ja rekisteröitymättä LeadCloudin soittolistohin ja hakukriteereihin alla olevista linkeistä:

Kuluttajakontaktit: https://b2c.leadcloud.fi/

Yrityskontaktit: https://b2b.leadcloud.fi/

Toimitamme myös tilauksesta erikoiskohderyhmiä. Kerro rohkeasti ajatuksistasi ja etsimme sinulle parhaat ratkaisut: https://leadcloud.wpengine.com/ota-yhteytta/.

 

LeadCloud – kaikki suomalaiset kuluttajat ja yritysyhteystiedot

2019-08-12T11:48:13+00:00