Valmistaudu tapaamiseen!

Työelämän nautinnollisimpiin hetkiin eivät lukeudu tapaamiset, joissa vastapuoli on aivan hakoteillä yrityksesi toiminnasta. Myyntitapaamisen voi aloittaa paremminkin kuin käyttämällä ensimmäistä varttia oman liiketoiminnan selittämiseen. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Universaali totuus pätee myös myyntityössä.

Vielä etevämmät myyjät tajuavat tehdä suunnittelutyön jo ennen ensimmäistä kontaktia. Prospektoinnista on tässä blogissa jo aiemminkin puhuttu, joten tämä postaus keskittyy enemmän suunnitteluvaiheeseen. Suunnitteluvaiheen tulisi käynnistyä jo ennen ensimmäistä soittoa prospektille. Vilkaisu yrityksen nettisivuille, nopea tutustuminen tuotteisiin sekä toiminta-alueeseen ja näin edelleen. Tärkeä on pohtia, miksi tuotteesi sopisi juuri kyseiselle prospektille. Asettaudu siis ensin asiakkaan asemaan ja saa itsesi kiinnostuneeksi omasta tuotteestasi asiakkaan käyttötarpeiden mukaisesti. Valmius tapaamiseen ja hyvä suunnittelu kasvattaa itseluottamusta ja vähentää jännitystä. Ainakin jos tutkimuksiin ja allekirjoittaneen mielipiteeseen on luottamista.

Asiakas on saatu kiinni ja hän on kiinnostunut tuotteestasi. Mitä nyt pitäisi tehdä? Nyt on hyvä hetki pureutua tarkemmin prospektin toiminnan tutkimiseen. Jos myyt siivouspalveluita yrityksille, olisiko nyt kannattavaa vilkaista yrityksen edellisenä vuoden tilinpäätöksestä kuinka paljon yritys maksoi siivouspalveluista? Vakuutusmyyjillekin löytyy tilinpäätöksistä mielenkiintoista luettavaa kohdasta Vakuutusmaksut. Hinnoittelu ja tarpeen estimointi onnistuu ainakin helpommin. Jos mahdollista, niin ota myös vähän selvää päättäjästä, jonka tapaat. Pienillä konsteilla voi luoda paremman ensivaikutelman ja synnyttää luottamusta.

Käy vielä hetki ennen tapaamista tärkeimmät asiat läpi. Hengitä syvään ja hyppää leijonan kitaan. Olet valmistautunut hyvin ja siten kauppa on jo puoliksi tehty! Olet valmis tapaamiseen ja se välittyy myös tulevalle asiakkaallesi. Kaupan jälkeen on hyvä pysyä valmiina ja suunnitella asiakassuhteen ylläpitämistä. Löytyykö asiakkaalle käyttöä muille tuotteillesi?

Me LeadCloudilla toimitamme perinteisen kontaktidatan lisäksi myös muita työkaluja myynnin avuksi. Yrityskohderyhmäpalvelun avulla saat käyttöösi yli 470 000:n päättäjän yhteystiedot. Lisäksi pääset muun muassa hyödyntämään 430 000:n aktiivisen yrityksen tunnusluku- sekä toimialatietoja, joiden avulla voit tehostaa myyntiä entisestään. Ole rohkeasti yhteydessä, jos olet uusi tekijä, vanha konkari tai haluat muuten vaan tehostaa myyntityötäsi! Etsitään paras ratkaisu juuri sinulle.

2019-08-12T11:46:17+00:00